علت کوبش رنو تالیسمان و راه حل

علت کوبش در خودرو رنو تالیسمان فقط یک دلیل دارد و آن خراب شدن بوش های لاستیکی و استهلاکی استفاده شده در سیستم تعلیق خودرو می باشد، شاید از خود بپرسید چرا در خودروهای دیگر اینچنین نیست؟ اما در جواب باید بگویم که این بوش ها در سیستم تعلیق تمامی خودرو ها استفاده شده است و به نوعی ارتباط قسمت های مختلف سیستم تعلیق به یکدیگر را بوجود می آورد.

 

 

با این حال طول عمر این قطعات در خودروهای مختلف متفاوت می باشد. آنچه که در رنو تالیسمان مرسوم می باشد مستهلک شدن بوش های سگدست عقب و بوش های طبق در محور جلو می باشد. بوش های سگدست در محور عقب به منظور افزایش هندلینگ خودرو طراحی گردیده است و بخشی از کیفیت هندلینگ خودرو را بر عهده گرفته است، با این اوصاف با توجه به شرایط جاده های داخلی می توان طول عمر کوتاه تری را برای این قطعه متصور شد. در ذیل می توانید تصویر انفجاری محور عقب رنو تالیسمان را مشاهده کنید:

راه حل چیست؟

برای رفع این ایراد می بایست یا قطعه حمال یا همان سگدست و یا بوش آن را تعویض کرد که دو نوع بوش برای نصب وجود دارد یکی بوش های لاستیکی، مشابه همانکه بر روی خودرو می باشد و دیگری بوش های فولادی. لازم به ذکر است هر کدام از این بوش ها مزایا و معایب خود را دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید