داچیا مانیفستو، خودروی مفهومی برای کشف فردا

داچیا در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۲ از یک خودروی مفهومی جدید به نام Manifesto رونمایی کرد.

شرکت خودروسازی داچیا به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی رنو فرانسه، 15 سال است که با مدل کسب و کار خود در کلاس خود و وسایل نقلیه ضروری خود، دنیای خودرو را تکان داده است. فلسفه این برند همه چیز در مورد خروج از مسیر شکست خورده، تفکر خلاق و هوشمندانه است. داچیا در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 از یک خودروی مفهومی جدید به نام Manifesto رونمایی کرد. این مدل مفهومی مملو از ارزش‌های برند، ضروریها، قوی و سازگار با محیط زیست است. این خودروی مفهومی پرشور در مورد بازگشت به اصول اولیه و دعوت به ماجراجویی در فضای باز است. برای اطلاعات بیشتر در مورد مفهوم مانیفست جذاب داچیا با مجله رنو ایران همراه باشید.

داچیا مانیفستو در غرفه این برند در نمایشگاه خودرو پاریس 2022 مورد توجه قرار گرفته است. این نمایشگاه یک میدان آزمایشی برای ایده های جدید است – نه یک خودروی تولید آینده برای بازار. اینجاست تا ارزش‌های برند را گرد هم آورده و برجسته کند، کاوش در فضای باز را بیشتر کند و ایده‌های جدید را به نمایش بگذارد. این نتیجه یک نگاه سرد و سخت به سودمندی، طراحی زیست محیطی و پایداری است. و این یک سفر هیجان انگیز به دنیای برند داچیا است.

یک خودروی جذاب ساده

داچیا در کار اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر به خودروها نیست: آن چیزی است که برای ارائه آنچه مشتریان واقعاً به آن نیاز دارند، دوباره تعریف می‌کند. ساده نگه داشتن آن یک چرخه با فضیلت را به حرکت در می آورد: شما می توانید کارهای بیشتری انجام دهید، آن را بهتر انجام دهید، و آن را با کمتر انجام دهید. داچیا مانیفستو این را با پیشرفت های بسیار متنوعی نشان می دهد.

در کابین سرنشین، دستگیره چند منظوره YouClip می تواند هر وسیله جانبی را در مکان های انتخابی نگه دارد. این لوازم جانبی هوشمند در نسل بعدی داستر و سپس در مدل های دیگر داچیا موجود خواهد بود.

سیستم Bring Your Own Device (BYOD) بر اساس اصل کنترل رسانه داچیا است که از گوشی هوشمند به عنوان تنها صفحه نمایش خودرو استفاده می کند. ساده است، هزینه کمتری دارد و شما را با محیط دیجیتال و سیستم چندرسانه ای که با آن آشنا هستید در ارتباط نگه می دارد.

داچیاManifesto  همچنین یک منبع تغذیه است: شارژر باتری قابل جابجایی آن دارای یک پریز برق خانگی است. و این تنها ایده روشن نیست: چراغ جلو تک LED آن را می توان برداشت و به عنوان چراغ قوه استفاده کرد.

با داچیا، سادگی جالب است!

ماجراجویی خالص، بدون فیلتر، بدون محدودیت

داچیاManifesto  یک وسیله نقلیه ماجراجویی کاملاً باز است. در و پنجره و شیشه جلو ندارد. این برای سفر در هوای آزاد، در تماس مستقیم با محیط اطراف شما ساخته شده است.

سیستم چهار چرخ متحرک و فاصله بالای آن را برای مذاکره در هر زمینی مجهز می کند. بدنه و محفظه برای سخت ترین شرایط، برای ماجراجویی بدون دردسر ساخته شده است. در نمای بیرونی و داخلی از مواد سنگین استفاده می شود – و همه آنها می توانند شلنگ شوند. و برای مقابله با هر موقعیتی، سپر جلو دارای یک وینچ داخلی است که امکان حمل و نقل و لنگر انداختن زیادی را فراهم می کند.

روکش های صندلی در طول روز راحت هستند – و در شب، زمانی که می توان آنها را به کیسه خواب تبدیل کرد. قفسه سقف نیز چند منظوره است: برای جا دادن هر نوع چمدانی جمع می شود و میله ها مانند میله های سقف در ساندرو و ساندرو استپ وی مدولار هستند. قسمت عقب را می توان به عنوان میز یا سطح کار استفاده کرد.

داچیا Manifesto  به روح فضای باز نهفته در ژن‌های Dacia وفادار است و دعوتی برای شروع یک ماجراجویی است.

زیست محیطی هوشمند و سازگار با محیط زیست

انتشار کربن خودروی مفهومی داچیا به طور قابل ملاحظه‌ای کم است، به طوری که می‌توانید جهان را بدون برجای گذاشتن اثری از کربن کشف کنید. علاوه بر اینکه با مجموعه ای از مواد بازیافتی ساخته شده است، وزن کل آن کمتر است. بنابراین مصرف کمتری دارد و در نتیجه آلودگی کمتری دارد – و چابک است و بنابراین رانندگی بسیار سرگرم کننده است. موارد ضروری شامل انجام بیشتر برای حفاظت از محیط زیست است.

در انتخاب مواد برای تولید و طراحی این خودرو فکر زیادی شده است. کروم و چرم حیوانات در این خودرو جایی ندارد. داشبورد از چوب پنبه طبیعی پوشیده شده است. محتوای پلاستیک بازیافتی بالاتر است، به ویژه به لطف Starkle®، یک ماده کامپوزیت پیشگام ساخته شده از پلی پروپیلن دوباره استفاده شده، که شامل 20٪ پلاستیک بازیافتی است و از سختی کمتر، ایمن و چشم نواز نیست.

لاستیک ها بدون باد هستند. بنابراین آنها ضد پنچری هستند و به اندازه وسیله نقلیه دوام می آورند – که برای محیط زیست خوب است و باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

مانیفستو داچیا دقیقاً نشان می‌دهد که چگونه داچیا در حال نوآوری بی‌وقفه برای راه‌حل‌های صرفه‌جویانه، انعطاف‌پذیر و همه‌کاره است که نیازهای اساسی امروز و فردا را برآورده می‌کند.

 

منبع: رنو ایران

دیدگاهتان را بنویسید